• Model: Cadillac Coupe DeVille – tretia generácia

  • Rok výroby:1966

  • Výrobca: Detroit Cadillac

  • Farba: čierna

  • Motor: V8 

  • Obsah/výkon: 7030 cm3 /340 BHP 250,24 kW

  • Prevodovka: 3 Automatická Turbo Hydra-Matic

  • Kolesá: špicové, vypletané

  • Interiér: červený, koženka

  • Počet miest na sedenie: 6

Cadillac Coupe DeVille 1966

Stav: Prebiehajúci projekt – kompletná renovácia

Popis:

Náš kamarát Ondrej (majiteľ) tohoto krásavca a ako dlhoročný fanúšik US Cars (už 1975 vlastnil Chevrolet Camaro, za ktorým svoj závodný monopost Formulu Easter ťahal na prívese) v priebehu rokov vlastnil a zrepasoval niekoľko krásnych US Cars, s ktorými po výstavách na Slovensku a v zahraničí zbieral víťazné poháre, kde sa hodnotilo najmä dielenské prevedenie. Vrcholom jeho zbierky bol Chevrolet El Camino z roku 1976 upravené ako Custom, Chevrolet Impala Convertible 1964 upravené ako lowrider, Pontiac Trans Am 1973 upravené ako street machine s kompresorom 1105 PS., Lincoln Zephyr Scrape-replika, upravené ako street rod. Jeho snom bolo ale jedno z najdlhších Amerických áut, konkrétne Cadillac DeVille Coupe, aj kvôli jeho atraktívnym rozmerom ,ale aj rovnému a čistému dizajnu. V USA ho domáci úpravári radi prerábajú na „cestné klenoty“, perfektne zreštaurované a dizajnovo upravené. Po dvojročnom pátraní sa mu ale naskytla príležitosť kúpy z Nemecka, nakoľko pre jeho atraktívny vzhľad je obľúbený aj v Európe, kde ich bolo niekoľko kusov už v minulosti sem importované. Jeho pôvodný majiteľ ho už prednedávnom začal renovovať tzv. „Frame off“, kde karoséria bola kompletne rozobraná, oddelená od rámu, všetko ošetrené od korózie a stihol upraviť aj podvozok na vzduchové vankúše „AIR SYSTEM“, ale z rodinných dôvodov (prírastok v rodine-druhé dieťa), sa rozhodol tento model predať, nakoľko jeden model Cadillac DeVille 4 dverový si práve dokončil.                 

Po kúpe a dovoze sa Ondrej rozhodol zveriť realizáciu do našich rúk.

Plánované úpravy:

– ručne odstránenie pôvodného laku z karosérie a z lakovaných dielov až po holý plech

– skontrolovanie, vyvarenie, vyklepanie všetkých poškodených časti karosérie, ošetrenie od hrdze, povrchová úprava karosérie

– prevedenie profesionálneho laku náročnej čiernej klavírovej farby

– interiér je naplánovaný kompletne v koži jasnej červenej farby s „custom“ prevedením dizajnu šitia sedadiel a čalúnenia

– armatúrku/palubnú dosku upravíme do vlastného dizajnu

– pôvodné chrómové časti repasujeme, nakoľko najmä nárazníky majú niekoľko „ťukancov“, budú vyklepané, vyvarené a nanovo pochrómované

– okrasné lišty okolo okien a dverí z nerezovej oceli budú vysoko leštené. Zrekonštruujeme aj podvozok, vymeníme všetky kĺby a čapy riadenia a náprav, bubnové brzdy nahradíme kotúčovými kitmy značky CPP. Vzduchový systém zrepasujeme a prerobíme na systém diaľkového ovládania.

– Kolesá nahradíme za celochrómové, päť lúčové 22″ značky RIDLER s pneumatikami v predu 265-30/22 a vzadu 285-30/22. 

– Hlavné svetlá budú vymenené za led RGB. Do interiéru nainštalujeme 8 reproduktorov, s integrovaným podsvietením na modro o výkone spolu 1600 Wattov, a v kufri budú 2 subwooferové reproduktory o výkone 1600 Wattov, všetko na 3 červeno podsvietené adekvátne zosilňovače. 

– Domontujeme alternátor o výkone 250A a 2 akumulátorové batérie. 

– Motor, nakoľko už bol nedávno repasovaný predošlým majiteľom bude „doladený“ novým ladeným výfukovým systémom, zmenené niektoré časti, ale je na pláne v ďalšom roku jeho výmena za upravený motor LS o výkone 600PS s prevodovkou ktorý sa s veľkou obľubou dnes do takýchto úprav v USA inštaluje, pretože je výkonný, má moderné elektronické riadenie a je celohliníkový.

Ako táto renovácia prebieha a nakoniec ako to celé dopadne, môžete sledovať nižšie v galérii.