Jaguar E-Type je britský športový automobil, ktorý vyrábala automobilka Jaguar Cars v rokoch 1961 až 1975. Reštaurovaný model je zo série 1.

 

  • Model: E-Type S1 roadster

  • Rok výroby: 1967

  • Výrobca: Jaguar Cars

  • Farba: Carmen Red/červená

  • Motor: 6-valec, radový

  • Obsah/výkon: 4235 cm³/197,6kW

  • Prevodovka: manuál, 4 stupne

  • Kolesá: špicové, vypletané

  • Interiér: čierna koža, koženka

  • Počet miest na sedenie: 2

Jaguar E-Type XKE S1 roadster 1967

Stav: Ukončený projekt – Kompletná renovácia

Popis

Toto športové auto sa vyrábalo v rokoch 1961 až 1975. Je kombináciou pekného vzhľadu, vysokého výkona, konkurencieschopnej ceny, čím sa stal základom pre motorizmus 60-tych rokov. Veľkým úspechom pre Jaguar bolo viac ako 70 000 predaných kusov modelu E-Type. V marci 2008 ho časopis The Daily Telegraph umiestnil na 1. miesto v kategórii „100 najkrajších automobilov“ všetkých čias. V roku 2004 ho magazín Sports Car International zaradil na 1. miesto v kategórii Top Sport Cars 1960s.

E-Type bol pôvodne navrhnutý pre verejnosť ako grand tourer, ako 2-sedadlové kupé a ako kabriolet. Verzia 2+2 s predĺženým rázvorom sa začala predávať o niekoľko rokov neskôr. Pri jej premiére vyhlásil Enzo Ferrari, že je to „najkrajšie auto všetkých čias“.

Tento model sa vyrábal v 3 verziách, ktoré sú dnes všeobecne známe ako „Series 1“, „Series 2“ a „Series 3“. Prechodná séria medzi Series 1 a Series 2 je neoficiálne známa ako „„Series 1½“. Okrem toho bolo vyrábaných aj niekoľko limitovaných edícií.

E-Type využíval nový závodný dizajn v zásade s predným pomocným rámom nesúcim motor, predným zavesením kolies a prednou karosériou priskrutkovanými priamo k vane karosérie. Nebol potrebný žiadny podvozok s rebríkovým rámom, ako to bolo v tom čase bežné, a preto prvé autá vážili iba 1315 kg. E-Type dosiahol najvyššiu rýchlosť až 241 km/h.

Séria 1 bola predstavená, pôvodne iba na export, v marci 1961. Na domáci trh prišlo uvedenie na trh o štyri mesiace neskôr v júli 1961. Skôr vyrobené vozidlá využívali vonkajšie zámky kapoty a mali plochý dizajn podlahy. Tieto autá sú vzácne a hodnotnejšie. Potom boli podlahy vyklenuté, aby poskytli viac priestoru pre nohy, a dve západky kapoty sa presunuli do vnútra vozidla. Motor s objemom 3,8 litra bol v októbri 1964 zvýšený na 4,2 litra (4 235 cm3).

4,2-litrový motor produkoval rovnaký výkon ako 3,8-litrový (265 k; 198 kW) a rovnakú maximálnu rýchlosť (150 mph; 241 km / h), ale zvýšil krútiaci moment približne o 10% z 240 na 283 lbft (325 až 384 Nm). Zrýchlenie zostalo takmer rovnaké a rýchlosť 0 až 97 km / h (0 až 97 km / h) sa u oboch motorov pohybovala okolo 6,4 sekundy, maximálny výkon sa však teraz dosiahol pri 5 400 otáčkach za minútu namiesto 5 500 otáčok za minútu na 3,8 litroch. To všetko znamenalo lepšiu reakciu na plyn pre vodičov, ktorí nechceli preraďovať. 

Všetky typy E mali nezávislé zavesenie vinutých pružín vzadu, ktoré navrhlo W Heynes a bolo vyvinuté spoločnosťou RJ Knight, s prednými časťami torznej tyče a štyrmi diskovými brzdami kolies zabudovanými v zadnej časti, všetky boli posilňované. Inžinieri z Coventry nešetrili ničím na vysokej automobilovej technike pri brzdení. 

Automobily s objemom 3,8 litra majú kožou čalúnené sedadlá, stredový prístrojový panel a konzolu zdobenú hliníkom (v roku 1963 zmenený na vinyl a kožu) a štvorstupňovú prevodovku Moss, ktorá nemá synchronizáciu pre prvý prevodový stupeň („Moss box“). 4,2-litrové automobily majú pohodlnejšie sedadlá, vylepšené brzdy a elektrické systémy a štvorstupňovú prevodovku so synchrónnym dizajnom Jaguar. 4,2-litrové automobily majú tiež štít na kufri, ktorý hlása „Jaguar 4,2-litrové automobily majú tiež znak na kufri, ktorý hlása „Jaguar 4,2- litrový E-Type“ (3,8 litrové majú jednoduchý nápis „Jaguar“).

Po sérii 1 nasledovala prechodná séria automobilov vyrobených v rokoch 1967–68 ako automobily modelového roku 1968, neoficiálne nazývané „séria 1½“. 

Zdroj: Wikipédia

Viete o tom, že Enzo Ferrari vyhlásil, že je to ,,najkrajšie auto všetkých čias“?

Krátky príbeh

Po dlhšom pátraní sa nám podarilo nájsť tohto krásavca v USA v Kalifornii. Kúpa takéhoto vozidla si vždy vyžaduje obhliadku ešte pred jeho kúpou. Vozidlo sa nám po dlhšej námahe podarilo ako tak dostať na hydraulický zdvihák, nakoľko podvozok bol vo veľmi  zlom stave a hrozilo zlomenie karosérie pod vlastnou váhou. Z prevodovky chýbala výpustná skrutka, takže prevodovka bola bez oleja.

 Ako to celé prebiehalo a nakoniec dopadlo, môžete sledovať nižšie v galérii.  Fotky boli pridávané priebežne.

 

Zrekonštruovaný Jaguar E-Type 1967.

Backstage video.