Porsche 930 je športové auto vyrobené nemeckým výrobcom automobilov Porsche v rokoch 1975 až 1989, ktoré je verejnosti známe ako 911 Turbo.

  • Model: 911 (930) Turbo/kupé

  • Rok výroby: 1986

  • Výrobca: Porsche AG Stuttgart

  • Farba: svetlá hnedá metalíza

  • Motor: boxer/6

  • Obsah/výkon: 3,299cm³/221kW

  • Prevodovka: manuál, 4 stupne

  • Kolesá: zliatinové

  • Interiér: hnedý, koža

  • Počet miest na sedenie: 4

Porsche 911/930 turbo 1986

Stav: Ukončený projekt – čiastočná renovácia

Popis 

Bol to špičkový model výrobcu 911 po celú dobu výroby a v čase uvedenia na trh bol najrýchlejším sériovým autom dostupným v Nemecku. Spoločnosť Porsche začala experimentovať s technológiou preplňovania na svojich závodných automobiloch koncom šesťdesiatych rokov a v roku 1972 začala vývoj verzie 911 s preplňovaným turbom. Spoločnosť Porsche pôvodne potrebovala tento automobil vyrobiť, aby vyhovoval predpisom o homologizácii, a mala v úmysle uviesť ho na trh ako pouličné legálne závodné vozidlo, ako napríklad Carrera 2.7 RS z roku 1973. 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                zdroj:Wikipedia

Model 930 sa ukázal ako veľmi rýchly, ale aj náročný na ovládanie, a to kvôli krátkemu rázvoru, uloženiu motora a pretáčavosti.

Krátky príbeh

Auto sme si vyhliadli na internetovej stránke jednej renomovanej dražobnej spoločnosti, ktorá usporadúva takéto akcie počas celého roka po celom území USA, a to už niekoľko rokov.
Vozidlo sme išli teda osobne preskúmať na miesto diania. Keďže akcia trvala viac ako týždeň, bola to celkom fuška nájsť tohto krásavca medzi tou hromadu vystavených a naleštených „plecháčov“.
Autá boli nastavané pekne vedľa seba, každé malo priradené svoje poradové číslo so stručnými údajmi a odporúčanú trhovú cenu. Všetky vystavené autá boli odomknuté a v zapaľovaní sa nachádzali aj kľúče s možnosťou naštartovania. Po dôkladnej obhliadke sme sa rozhodli, že skúsime teda „prihodiť „. Auto malo pôvodný lak, pôvodný interiér, kolesá a málo najazdených míľ.
Po dlhých úvahách sme sa dohodli na našej maximálnej cene. Pravdupovediac sme sa pekne pri licitovaní zapotili, lebo o „Porschátko“ bol véééľký záujem. 
Čo Vám poviem? Dali sme to, je naše!!! 
 
V našej dielni sme ho pekne skontrolovali a dali plán, čo všetko ideme opravovať. Pri skúšobnej jazde sme zistili, že prevodovka niektoré rýchlostné stupne odmieta zaradiť. Na aute sme museli opraviť, vymeniť, porobiť oveľa viac vecí, ako sme pôvodne predpokladali.
A ako sme to nakoniec zvládli? Pozrite sa v galérii.