-
Model: E-Type S1 roadster
-
Rok výroby: 1965
-
Výrobca: Jaguar Cars
-
Farba: Opalescent dark green/tmavá zelená
-
Motor: 6 valec, radový
-
Obsah/výkon: 4235 cm³/197,6kW
-
Prevodovka: manuál, 4 stupne
-
Kolesá: špicové, vypletané
-
Interiér: béžový, koža, koženka, koberec
-
Počet miest na sedenie: 2
Jaguar E-Type XKE S1 roadster 1965
Stav: Ukončený projekt – Kompletná renovácia
Popis
Toto športové auto sa vyrábalo v rokoch 1961 až 1975. Je kombináciou pekného vzhľadu, vysokého výkona, konkurencieschopnej ceny, čím sa stal základom pre motorizmus 60-tych rokov. Veľkým úspechom pre Jaguar bolo viac ako 70 000 predaných kusov modelu E-Type. V marci 2008 ho časopis The Daily Telegraph umiestnil na 1. miesto v kategórii „100 najkrajších automobilov“ všetkých čias. V roku 2004 ho magazín Sports Car International zaradil na 1. miesto v kategórii Top Sport Cars 1960s.
E-Type bol pôvodne navrhnutý pre verejnosť ako grand tourer, ako 2-sedadlové kupé a ako kabriolet. Verzia 2+2 s predĺženým rázvorom sa začala predávať o niekoľko rokov neskôr. Pri jej premiére vyhlásil Enzo Ferrari, že je to „najkrajšie auto všetkých čias“.
Tento model sa vyrábal v 3 verziách, ktoré sú dnes všeobecne známe ako „Series 1“, „Series 2“ a „Series 3“. Prechodná séria medzi Series 1 a Series 2 je neoficiálne známa ako „„Series 1½“. Okrem toho bolo vyrábaných aj niekoľko limitovaných edícií.
E-Type využíval nový závodný dizajn v zásade s predným pomocným rámom nesúcim motor, predným zavesením kolies a prednou karosériou priskrutkovanými priamo k vane karosérie. Nebol potrebný žiadny podvozok s rebríkovým rámom, ako to bolo v tom čase bežné, a preto prvé autá vážili iba 1315 kg. E-Type dosiahol najvyššiu rýchlosť až 241 km/h.
Séria 1 bola predstavená, pôvodne iba na export, v marci 1961. Na domáci trh prišlo uvedenie na trh o štyri mesiace neskôr v júli 1961. Skôr vyrobené vozidlá využívali vonkajšie zámky kapoty a mali plochý dizajn podlahy. Tieto autá sú vzácne a hodnotnejšie. Potom boli podlahy vyklenuté, aby poskytli viac priestoru pre nohy, a dve západky kapoty sa presunuli do vnútra vozidla. Motor s objemom 3,8 litra bol v októbri 1964 zvýšený na 4,2 litra (4 235 cm3).
4,2-litrový motor produkoval rovnaký výkon ako 3,8-litrový (265 k; 198 kW) a rovnakú maximálnu rýchlosť (150 mph; 241 km / h), ale zvýšil krútiaci moment približne o 10% z 240 na 283 lb⋅ft (325 až 384 N⋅m). Zrýchlenie zostalo takmer rovnaké a rýchlosť 0 až 97 km / h (0 až 97 km / h) sa u oboch motorov pohybovala okolo 6,4 sekundy, maximálny výkon sa však teraz dosiahol pri 5 400 otáčkach za minútu namiesto 5 500 otáčok za minútu na 3,8 litroch. To všetko znamenalo lepšiu reakciu na plyn pre vodičov, ktorí nechceli preraďovať.
Všetky typy E mali nezávislé zavesenie vinutých pružín vzadu, ktoré navrhlo W Heynes a bolo vyvinuté spoločnosťou RJ Knight, s prednými časťami torznej tyče a štyrmi diskovými brzdami kolies zabudovanými v zadnej časti, všetky boli posilňované. Inžinieri z Coventry nešetrili ničím na vysokej automobilovej technike pri brzdení.
Automobily s objemom 3,8 litra majú kožou čalúnené sedadlá, stredový prístrojový panel a konzolu zdobenú hliníkom (v roku 1963 zmenený na vinyl a kožu) a štvorstupňovú prevodovku Moss, ktorá nemá synchronizáciu pre prvý prevodový stupeň („Moss box“). 4,2-litrové automobily majú pohodlnejšie sedadlá, vylepšené brzdy a elektrické systémy a štvorstupňovú prevodovku so synchrónnym dizajnom Jaguar. 4,2-litrové automobily majú tiež znak na kufri, ktorý hlása „Jaguar 4,2- litrový E-Type“ (3,8 litrové majú jednoduchý nápis „Jaguar“).
Po sérii 1 nasledovala prechodná séria automobilov vyrobených v rokoch 1967–68 ako automobily modelového roku 1968, neoficiálne nazývané „séria 1½“.
Zdroj: Wikipédia
The Daily Telegraph umiestnil na 1. miesto v kategorii „100 najkrajších automobilov“ všetkých čias.
Krátky príbeh
Tento ďalší Jaguar zo série E-Type bol nájdený v USA v Kalifornii a to v Los Angeles,
Na mieste predaja sme zistili, že auto neštartuje, ale motor sa dal našťastie pretočiť. Predná kapota už z diaľky naznačovala, že auto bolo búrané, lebo celá kapota bola popraskaná a bolo vidieť na ňom ten obrovský nános gitu. Interiér značne poškodený, pneumatiky prázdne, kde bolo vidieť, že niekto sa už snažil auto premiestniť na tých prázdnych pneumatikách-boli napolí zvlečene z disku.
Renovácia vozidla bola ukončená v roku 2022. Ako to celé prebiehalo a nakoniec dopadlo, môžete si pozrieť nižšie v galérii.
Fotky boli pridávané priebežne.