• Model: R 107 Roadster

  • Rok výroby: 1977

  • Výrobca: Mercedes Benz

  • Farba: čierná

  • Motor: V8

  • Obsah/výkon: 4,5/160 kW

  • Prevodovka: automat, 3 stupne 

  • Kolesá: hliníkové

  • Interiér: hnedý, koženka

  • Počet miest na sedenie: 2

Mercedes Benz 450 SL (1977)

Stav: Prebiehajúci projekt – kompletná prestavba

Popis

R107 bol treťou generáciou roadsteru SL. Tím designerov vedený Friedrichom Geigerom vytvoril skutočne elegantný a nadčasový tvar karosérie, charakteristické zahnuté smerovky na čelnej strane až do boku karosérie a zadné svetlá s vodorovným linkovaním. Tento prvok sa v mercedese používal ďalších 25 rokov.

Technický vývoj viedol Hans Scherenberg a projekt nebol postavený na základoch sedanu ale začínalo sa úplne odznovu. Podvozok s uzatvoreným tunelom pre inštaláciu prevodovky mal podlahový rám s priečkami a naň navarenú karosériu. Oceľ ktorá sa použila pri výrobe mala premyslené deformačné zóny tak ako pri dnešných automobiloch. Mercedes-Benz si vždy zakladal na bezpečnosti posádky vo svojich vozidlách. Pre roadstery bol navrhnutý spevnený rám čelného skla a zosilnené stĺpiky. Štvor-ramenný volant bol vybavený teleskopickým hriadeľom a hlavou s polyuretanovej peny. Aj palubná doska bola zmäkčená penou. Palivová nádrž sa zase pri nehode neprerazila.

Nechýbal ani posilňovač riadenia a jazdné vlastnosti boli na dobu vzniku suverénne luxusné. Stabilita nechýbala vozidlu ani pri rýchlostiach nad 200 km/h.

Automobily R107 a C107 sa vyvážali do USA s 4,5-litrovými motormi V8 s nízkou kompresiou, aby spĺňali prísne americké emisné požiadavky, napriek tomu poskytovali dostatočný výkon.Modely predávané od roku 1976 do 1979 používali systém Bosch K Jetronic, plne mechanický systém vstrekovania paliva. Boli charakteristické vyčnievajúcimi nárazníkmi, ktoré vyžadovali americké zákony. Model 450 SL sa vyrábal do roku 1980.

Zdroj: internet, wikipedia

Mercedes Benz 450 SL, určený pre americký trh, je charakteristický nevkusnými nárazníkmi, ktoré si vyžiadali americké zákony. Tie si vyžiadali nevkusné úpravy aj u mnohých európskych automobilov.

Krátky príbeh

„Krížom cez generácie“.

Tento projekt, nie je ako ostatne, už len kvôli tomu, že nejde o renováciu historického auta, ale o jeho modernizáciu . Najprv k ľudom. Budeme sa snažiť o realizáciu predstáv dvoch generácií-otec a syn. Klasický vzhľad a moderná technika v jednom.

Pokúsime sa preskočiť 26 rokov vývoja a postaviť auto, ktoré bude krásne, športové, výkonné, moderné, ľahko ovládateľné a k tomu ešte aj kabriolet.

O tom aký bude mať táto naša snaha priebeh, Vás budeme informovať slovom aj obrazom. 🙂   Hlavné je, že sa všetci tešíme.

 

Príbeh začína:

Zdrojom súčiastok sa nám po dlhých úvahách, meraniach a dôslednom zvážení najviac hodí Mercedes Benz SL 55 AMG rok výroby 2003. Toto výkonne kúpe cca 500 koni je pre náš projekt najvhodnejší model. Tvar jeho nosníkov, uloženia prednej a zadnej nápravy, rozmery komponentov, ktoré chceme použiť, sú zo všetkých modelov najviac kompatibilne. Cena modelu AMG je dosť vysoká na to, aby sme brali ohľad na čo najväčšie využitie tohto “darcu“ súčiastok. Zatiaľ sa nam podarilo obe auta rozobrať, pomerať a potvrdiť si to, čo sme predpokladali. Dobrou správou je aj, že po obhliadke a konzultácii s elektrikárom, ktorý nás uistil o možnosti využitia prevažnej väčšiny elektroniky, sme si potvrdili, že voľba modelu AMG 55 bola správna.                             

Celý tento priebeh môžete sledovať dole v galérii. Fotky sú pridávané priebežne.